Sunday 20 January 2013

Multivitamin & Multimineral Vita-Lea

Tubuh kita semestinya memerlukan nutrien yang lengkap dan seimbang. Kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting adalah disebabkan akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang tidak mengamalkan sayuran dan kurang menjalani rutin aktiviti yang sihat. Lagi-lagi kalau yang mempunyai rutin harian yang padat, makan tak menentu. Sayur sempat makan ke tak. Ataupun kalau sempat makan, terbeli sayur yang dah dimasak terlalu lama ataupun dah longlai-dah-sayur-tu, hrmm..nurtrien entah ke mana.

Photo from Google
Sebab tu lah, kalau kita rasa kita kekurangan nutrien yang seimbang ini, kita sangat digalakkan untuk mengambil multivitamin/supplement.

Dan saya suggest untuk mencuba dan mengamalkan multivitmin & multimineral yang terbaik, iaitu dari Shaklee, yang bernama VITA-LEA


Vita-lea Shaklee ini adalah multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai "vitalize-mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "vita-min", dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. Ia merupakan multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. Haa, kagum tak? 

Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Nutrisinya diekstrak 100% daripada sayuran dan buah-buahan.


Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
  • Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik
  • Mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu
  • Mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin C dan D untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Biotin dan asid pantotenik membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh.
  • Vitamin B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.
Pendek kata, ini adalah vitamin asas yang diperlukan tubuh. Kalau kawan2 tanya, "kalau tak pernah makan vitamin seumur hidup, vitamin apa yang patut ambik dulu?" Saya akan suggestkan Vita-lea. 

Kalau mahukan set yang lebih optimum, sudah tentu saya akan suggest Family Wellness Set yang mengandungi Vita-Lea, Vita-C, B-complex, dan ESP. Nanti saya kongsikan ya.

Jika berminat, boleh contact saya di:-

Email: lovehealth7@gmail.com
SMS/whatsapp: 012-2170950


Selamat Malam,Toodles! Sweet dreams
Lovehealth7

Jom hidup lebih sihat!!

Photo from Google

No comments:

Post a Comment