Tuesday 15 January 2013

Women's Health Set/ Set Kesihatan Wanita

Assalamualaikum dan Good Evening Semua,

healthy women, photo credit from google

Ladies Power! We want the best, and to deliver the best! Kita semua tahu, wanita, peranannya sangat tinggi. Always nak deliver the best untuk diri, keluarga, dan ummah. Selalu nak memberikan yang terbaik sebagai ibu, anak, kakak, adik, atok, nenek, kawan, student, cikgu, jurutera, doktor, dan macam-macam lagi pekerjaan hebat. 

Tapi, wanita juga terdedah kepada pelbagai masalah kesihatan dalam melalui pelbagai peringkat kehidupannya, yang kadang2/selalu mungkin mengganggu productivity dalam melaksanakan aktiviti harian:-

  • Akil baligh (then bermulalah rasa senggugut (kan? kan?), mood swing, sakit sendi2)
  • Pra-kehamilan
  • Kehamilan
  • Pra-menopos
  • Menopos
  • Selepas menopos
Betol tak? Saya sendiri rasa semacam sikit bila umur start 20+, Senggugut lebih sakit dari biasa.Rasa sejuk2 kaki yang melampau sampai kena pakai stokin macam orang dalam pantang. Ada kawan2 saya fobia bila datang bulan/period sebab sakit sangat. Adoyai. Ladies are strong like that, no hal. Tapi, saya percaya semua wanita mahukan kesihatan yang lebih baik. Saya sangat percaya..dengan disiplin untuk ambil vitamin/supplement yang baik, insyaAllah ketidakselesaan ini dapat dikurangkan.

Jom! 

Oleh itu, Shaklee menawarkan produk yang hebat untuk memenuhi keperluan wanita pada semua peringkat kehidupannya. 

Kalau anda ada mengalami masalah keputihan pula, insyaAllah, one day saya sharekan mengenai kebaikan supplement Alfalfa pula. The best is to take together with the set below.

GLA Complex, OsteMatrix, dan OmegaGuard



Saya sangat mengesyorkan anda untuk ambil set ini sebagai usaha untuk memelihara kesihatan wanita, dan harap2 usaha ini dapat membantu:-
  1. Membantu melegakan simtom senggugut dan menopos*
  2. Menggalakkan kulit yang cantik*
  3. Menggalakkan tulang yang kuat *
  4. Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung*
  5. Melegakaan sakit-sakit sendi*
Please get this set! Jom! Kalau dah ambil, kongsi2lah/hadiah2kan juga pada kakak/adik/ibu/kawan kawan wanita/sepupu/grandma :)

Nak tahu info lebih tentang GLA complex, Ostematrix, dan Omegaguard? Boleh! Saya kongsikan! please continue reading.

GLA Complex

Kandungannya: Minyak Borage, Minyak Bunga Matahari dan Vitamin E

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

Ia menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan

Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *

Tiada perisa, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

Haa, kalo nak tahu apa beza EPO (evening primrose oil dan GLA complex ini, bole refer di sini ya http://www.elaila.net/search/label/Period%20pain

OsteMatrix

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.  Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.  Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh. 

Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 


Omega Guard

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan  Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuard merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan.  Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.

Oh ya, OmegaGuard ini juga sangat baik untuk anak-anak, supaya lebih cergas dan bijak! Dan banyak faedah lainninya juga:-


Jika anda berminat, tunggu apa lagi, kontek saya ya di:-

email: lovehealth7@gmail.com
sms/whatsapp: 012-2170950

Loves,
Lovehealth7


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




No comments:

Post a Comment